دختران و زنان سزاوار این هستند که برای تماشاگران بسیار بزرگتری فوتبال و ورزش کنند | درفک البرز

علیرغم وجود ورزشکاران زن باورنکردنی، تفاوت پوشش آنها در مقایسه با مردان بسیار زیاد است. ما در دنیایی زندگی می کنیم که هر ورزش و بازی برای مردان در مقایسه با ورزش زنان پوشش رسانه ای بیشتری می یابد و در آن دستاوردهای مردان مهم تر به نظر می رسد، چرا؟

 

Female Quotient (FQ) و پلتفرم پخش جهانی ورزش DAZN اخیراً نظرسنجی را در هشت کشور انجام داده است و دریافته است که 64٪ از بینندگان در سراسر جهان ورزش زنان را تماشا نمی کنند زیرا آنها اطلاعات کافی در مورد ورزشکاران یا تیم ندارند. فرصت کافی برای تماشا کردن ندارید یا نمی دانید کجا آن را تماشا کنید. در مجموع 80 درصد از اخبار و برنامه های برجسته ورزشی در ایالات متحده که در سه دهه گذشته مورد بررسی قرار گرفته اند، هیچ داستانی در مورد ورزش زنان نداشته اند.

تحقیق دیگری از دانشگاه ناتینگهام ترنت به بررسی تأثیرات همه گیری بر ورزش نخبگان زنان پرداخت. در مجموع 80 درصد از ورزشکاران زن می گویند که رشد ورزش زنان در طول همه گیری به دلیل نابرابری با ورزش مردان مانع شده است. این گزارش نشان می دهد که در طول وقفه مسابقات ناشی از بیماری همه گیر کرونا، ورزش مردان در اولویت بود، اما زنان ورزشکار درآمد کمتری داشتند و دسترسی بدتری به تجهیزات داشتند که بر توانایی آنها برای تمرین موثر تأثیر گذاشت. برخی با وجود شرایط مالی نامطمئن که قبلاً در آن قرار داشتند، در نهایت به خرید تجهیزاتی برای ایجاد سالن های بدنسازی خانگی پرداختند.

 ورزش زنان ماندگار است

با این حال، گزارش جدید Leaders in Sport و Sky نشان می‌دهد که علیرغم چالش‌های همه‌گیری، ورزش زنان از انعطاف‌پذیری بالایی برخوردار است و نه تنها پس از یک تابستان ورزشی هیجان‌انگیز زنده می‌ماند، بلکه شکوفا می‌شود. بر اساس این گزارش، در بریتانیا، علاقه عمومی به ورزش زنان در طول این همه گیری افزایش یافته است، به طوری که 21 درصد از بزرگسالان بیشتر از 18 ماه پیش آن را دنبال می کنند. به عنوان مثال، کمیته بین المللی المپیک (IOC) المپیک توکیو را برابرترین بازی های جنسیتی در تمام دوران نامید. پس از 124 سال و 28 بازی المپیک تابستانی تحت سلطه مردان، زنان رکوردشکنی 49 درصد از شرکت کنندگان را تشکیل می دهند. کشورهای برتر مانند چین، ایالات متحده آمریکا، استرالیا و بریتانیای کبیر تعداد بیشتری از زنان را نسبت به مردان اعزام کردند و مسابقات مختلط در شنا و دو و میدانی اولین حضور خود را داشتند.

بازی‌های المپیک زمستانی امسال نیز متعادل‌ترین بازی‌های المپیک با ۴۵ درصد رقابت‌های زنان (مجموعاً ۱۳۱۴) از نظر جنسیتی است و برای اولین بار، اولین مسابقه مدال زنان در پرش اسکی بود.

تابستان گذشته در بریتانیا، کریکت یک تورنمنت جدید به نام صد راه اندازی کرد که مشخصات یکسانی را به تیم های زنان و مردان ارائه داد. صد با یک مسابقه زنان در The Oval آغاز شد که هم از نظر حضور و هم از نظر تماشا رکوردها را شکست و در طول شش هفته ادامه یافت. پوشش بی‌بی‌سی در ساعات پربیننده چندین ستاره جدید ایجاد کرد.

 دید کلیدی است

افزایش دیده شدن فوتبال زنان نیز نقش کلیدی ایفا کرده است، به طوری که 19 درصد گفتند که گزارش های خبری ورزش زنان آنها را به تماشای بازی ها به صورت زنده یا از تلویزیون واداشته است و 41 درصد معتقدند که پخش ورزش زنان باید مانند مردان باشد.

فرانسه کشوری است که بیشترین پوشش رسانه‌ای متمرکز بر ورزش زنان را با 15 درصد پوشش رسانه‌ای دارد، زیرا دولت 24 ساعت ویژه ورزش زنان را در سال‌های 2014 و 2015 در کانال‌های پخش کلیدی معرفی کرد که منجر به دید فوری می‌شود.

در انگلستان، اسکای اسپورت و بی‌بی‌سی قراردادی چند میلیون پوندی «پایه» برای حق پخش سوپر لیگ زنان (WSL) امضا کردند. این قرارداد که به مدت سه سال از فصل 2021-2022 اجرا خواهد شد، اعتقاد بر این است که ارزشی در حدود 8 میلیون پوند در هر فصل داشته باشد و بزرگترین قرارداد پخش در هر لیگ حرفه ای فوتبال زنان در جهان باشد.

بخشی از این پول برای سرمایه گذاری مرکزی استفاده خواهد شد که شامل حمایت و توسعه داوری می شود، در حالی که مابقی بین باشگاه ها تقسیم می شود که WSL 75٪ و چمپیونشیپ 25٪ سهم دارد.

اکتبر گذشته، DAZN همکاری خود را برای پوشش لیگ قهرمانان زنان یوفا اعلام کرد. از اکتبر تا فینال در ماه مه، همه 61 مسابقه به صورت زنده در DAZN و به صورت رایگان در سطح جهانی در کانال جدید یوفا لیگ قهرمانان زنان DAZN در YouTube در دسترس هستند. DAZN با تکیه بر تعهدی طولانی مدت به ورزش زنان و مأموریت بلندمدت رشد بازی زنان، از محتوا، پوشش پخش، استعدادها و برنامه های اجتماعی پرده برداری کرد تا دید بیشتری را برای بازیکنان، باشگاه ها و خود مسابقات نخبگان ایجاد کند. این قرارداد یکی از بزرگترین قراردادهای پخش در تاریخ فوتبال باشگاهی زنان بود و نشان دهنده حرکت تغییردهنده دیگری در تعهد جهانی یوفا و شرکای آن به ورزش زنان است.

 

تیم فوتبال زنان بارسلونا در یک روز بیش از 70000 بلیت برای بازی یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان زنان مقابل رئال مادرید در نیوکمپ فروخت. بالاترین تعداد تماشاگران قبلی برای یک بازی باشگاهی زنان، بازی بارسا در لالیگا مقابل اتلتیکو مادرید در سال 2019 با 60739 تماشاگر بود. این یک دستاورد بزرگ است.

باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز، به عنوان بهترین مدرسه فوتبال کرج تلاش دارد تا همگام با تمرینات بهترین آکادمی های فوتبال دنیا جلو رفته و استعدادهای بهتری را به فوتبال ملی و باشگاهی ایران معرفی کند. شما نیز می توانید عضو باشگاه درفک البرز شده و در مسیر حرفه ای شدن قدم بردارید.

 

پاسخ دهید