حمایت باشگاه ورزشی با مسئولیت اجتماعی شرکتی (CSR) اسپانسر یا حمایت ورزشی؟ | درفک البرز

حمایت باشگاه ورزشی با مسئولیت اجتماعی شرکتی (CSR)

لیگ قهرمانان

به طور فزاینده‌ای، جامعه انتظار دارد که کسب‌وکارها فراتر از نگرانی‌های سنتی و محدود سهامداران، نسبت به جامعه‌ای که در آن واقع شده‌اند، نسبت به افرادی که استخدام می‌کنند و مشتریانشان تعهد داشته باشند.

مسئولیت اجتماعی کسب و کار بر ایجاد ارزش اجتماعی و زیست محیطی به عنوان مکمل توسعه اقتصادی متمرکز است. بنابراین مشتق از سه بعد انسانی، زیست محیطی و اقتصادی است.

پیمان جهانی سازمان ملل از شرکت‌ها می‌خواهد که در حوزه نفوذ خود مجموعه‌ای از ارزش‌های اصلی را در حوزه‌های حقوق بشر، استانداردهای کار، محیط‌ زیست و مبارزه با فساد بپذیرند، حمایت کنند و اجرا کنند.

کسب و کار ورزشی و مسئولیت اجتماعی شرکت ها

صنعت ورزش پس از موفقیت تجاری از طریق حقوق پخش جهانی و حمایت مالی، بازاریابی ورزشی را به باشگاه‌های ورزشی معرفی کرد.

پس از رشد تجاری کسب و کار ورزشی، باشگاه‌های ورزشی فراتر از طرفداران به جامعه نفوذ کرده‌اند. از این رو باشگاه های ورزشی نیز باید اقدام و مشارکت قابل فهمی در جامعه و جهان انجام دهند که نوعی انسان دوستی است

متفاوت از بازاریابی ورزشی یا بازاریابی موردی از طریق حمایت مالی، حمایت ورزشی نیاز به رویکرد بازاریابی احساسی و دلسوزانه دارد، علاوه بر این، همکاری با مردم و جامعه برای متوالی بودن ضروری است.

اسپانسرینگ یک ابزار بازاریابی تداعی است که ارزش تجاری و نام تجاری متقابل را هم برای حامی و هم برای فعالیت حمایت شده ایجاد می کند. حمایت مالی به ارائه کمک یا به صورت غیرمجاز به عنوان فعالیت توسط یک سازمان تجاری برای دستیابی به اهداف تجاری اشاره دارد.

حمایت، تشویق یا کمک مالی است که یک سازمان یا فرد به دیگری اعطا می کند. ارائه دهنده حمایت (پترون) و گیرنده (مشتریان) شبکه ای را تشکیل می دهند که از طریق آن دسترسی به منابع مختلف امکان پذیر است.

حمایت تجاری به کمک نقدی یا غیرنقدی از طریق سازمان تجاری به یک مؤسسه غیرانتفاعی اطلاق می‌شود که در انجام مأموریت خود در فعالیت‌های منافع عمومی و با هدف بازگرداندن بخشی از سود حاصل از آن به جامعه کمک می‌کند.

حمایت 4 باشگاه بزرگ فوتبال

پرونده باشگاه بارسلونا و یونیسف نشان داد که چگونه می توان از طریق اقدامات حمایتی ورزشی در تاریخچه بازاریابی ورزشی موفق شد.

قطعا یونیسف بهترین اسپانسر باشگاه بارسلونا است. یونیسف در اکثر کشورهای جهان بیش از 90 درصد به رسمیت شناخته شده است. علاوه بر این، هویت برند و تصویر حسن نیت، اعتماد، عشق، شفقت و عزت را برای مردم ایجاد می کند. هر سازمان ورزشی دیگری نمی تواند این نوع بهترین تصویر برند را از طریق حمایت مالی خود ایجاد کند.

قبل از برند یونیسف، اف سی بارسلونا فقط یک باشگاه فوتبال کاتالونیایی بود، اما اکنون باشگاه بارسلونا همچنان باشگاه فوتبال محبوب جهان را با نام تجاری یونیسف به عنوان “بیش از یک باشگاه” حفظ کرده است.

امروزه، باشگاه های ورزشی بزرگ نیز با میل و رغبت در فعالیت های حمایتی زیادی از طریق بنیاد باشگاه شرکت می کنند.

بنیاد اف سی بارسلونا نهادی است که از طریق آن باشگاه بارسلونا مسئولیت اجتماعی شرکتی خود را منتقل می کند. از سال 2006، باشگاه به “اهداف توسعه هزاره” سازمان ملل متحد پایبند بوده و 0.7٪ از درآمد عادی را از باشگاه بارسلونا به بنیاد پروژه های خود می دهد. از سال 2010، بازیکنان و کادر مربیان بخش های حرفه ای باشگاه نیز 0.5 درصد از دستمزد خود را به بنیاد اهدا کرده اند.

بنیاد رئال مادرید ابزاری است که از طریق آن رئال مادرید در جامعه حضور موثری پیدا می کند و هدف انسانی و فرهنگی خود را توسعه می دهد. این بنیاد برنامه ها و فعالیت های خود را در چهار حوزه عمده انجام می دهد: فعالیت های ورزشی، فعالیت های تکوینی و فرهنگی، فعالیت های امدادی اجتماعی، همکاری های بین المللی، فعالیت های نهادی.

بنیاد منچستریونایتد در برخی از مناطق محروم در سرتاسر منچستر بزرگ کار می کند و از اشتیاق منچستریونایتد برای آموزش، ایجاد انگیزه و الهام بخشیدن به جوانان استفاده می کند.

تعاملات اجتماعی بایرن مونیخ: جدا از اینکه موفق ترین باشگاه فوتبال آلمان است، از نظر اجتماعی درگیر تعدادی فعالیت است که به حمایت از جامعه و مردم در شرایط دشوار کمک می کند. همه چیز از حدود سال 2004 شروع شد، زمانی که یک سونامی وحشتناک سریلانکا را درنوردید و چندین هزار نفر جان خود را از دست دادند. در سال 2008، این سازمان 100000 یورو به بنیاد سرطان کودکان آلمان در یک دوره آموزشی اهدا کرد.

باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز، به عنوان بهترین مدرسه فوتبال کرج تلاش دارد تا همگام با تمرینات بهترین آکادمی های فوتبال دنیا جلو رفته و استعدادهای بهتری را به فوتبال ملی و باشگاهی ایران معرفی کند. شما نیز می توانید عضو باشگاه درفک البرز شده و در مسیر حرفه ای شدن قدم بردارید.

پاسخ دهید