تمرینات روز فوتبال: تسلط بر موقعیت یابی در فوتبال

تسلط بر موقعیت یابی در فوتبال
تمرینات فوتبال
توسط سعید رنجبر
به بازیکنان کمک می کند بفهمند که چگونه موقعیت خود را تغییر دهند، چه تیمشان توپ را در اختیار داشته باشد یا توپ در اختیارشان نباشد.

چرا از این تمرین فوتبال استفاده کنیم:

بازیکنان می آموزند که چگونه باید موقعیت خود را تغییر دهند، بسته به اینکه تیمشان توپ را در اختیار دارد یا خارج از مالکیت.

برپایی این تمرین فوتبال:


یک منطقه مستطیل شکل، مناسب برای سن و توانایی بازیکنان شما. آن را به دو نیم تقسیم کنید. بازیکنان را به سه تیم تقسیم کنید. یک تیم بازیکنان پشتیبان هستند، یکی در داخل محوطه و بقیه بیرون. همه بازیکنان در منطقه ای که توپ در آن قرار دارد قفل می شوند، به جز یک بازیکن در تیم مالک که در نیمه دیگر منطقه است.

چگونگی اجرای این تمرین فوتبال:

تیم ها با انجام تعداد کمی پاس، قبل از انتقال توپ به هم تیمی خود در نیمه دیگر، یک امتیاز کسب می کنند. وقتی این اتفاق می‌افتد، همه بازیکنان وارد این نیمه می‌شوند. به غیر از یکی از تیم مالک توپ. اگر تیم دیگر توپ را برد، آنها باید تعداد پاس های تعیین شده را تکمیل کنند. یک بازیکن از این تیم به نیمه دیگر منطقه می رود. بازیکنی که در این نیمه حضور دارد باید با توپ به نیمه برود تا به تیمش کمک کند تا آن را پس بگیرد.

نکات مربیگری فوتبال:

مشخص کنید چه زمانی باید زمین را بزرگ کنید (در اختیار دارید) یا آن را کوچک کنید (خارج از مالکیت).
وقتی تیم شما توپ را در اختیار دارد، در کجا می توانید موقعیت خود را برای کمک به بزرگتر کردن زمین تا حد امکان داشته باشید؟
محل قرارگیری هم تیمی ها و بازیکنان حامی خود را در نظر بگیرید. آیا می توانید فضای متفاوتی را اشغال کنید؟
همه بازیکنان در نیمه با توپ قفل می شوند، یکی از آنها از تیم صاحب توپ جلوگیری می کند. یک بازیکن پشتیبان یک پاس دریافت می کند و سپس به بازیکن دیگری پاس می دهد
بازیکن روی توپ سعی می کند آن را به هم تیمی خود پاس دهد، اما پاس قطع می شود
بازیکنی که پاس های خود را به یک بازیکن حمایت کننده قطع کرد. یکی از بازیکنان تیم که اکنون مالکیت توپ را در اختیار دارد به نیمه دیگر محوطه می رود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تاکتیک های فوتبال و کسب بینش از مربیان در بالاترین سطح، سایت های فوراستادی 4STUDY.IR و وبلاگ باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز را  مطالعه کنید.

باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز، به عنوان بهترین مدرسه فوتبال کرج تلاش دارد تا همگام با تمرینات بهترین آکادمی های فوتبال دنیا جلو رفته و استعدادهای بهتررا به فوتبال ملی و باشگاهی ایران معرفی کند. شما نیز می توانید عضو باشگاه درفک البرز شده و در مسیر حرفه ای شدن قدم بردارید.

پاسخ دهید