نقش دروازه بان در فوتبال چیست؟

نقش دروازه بان در فوتبال چیست؟

ما نقش یک دروازه بان را بررسی می کنیم و به این می پردازیم که چگونه می توانید به توسعه بازیکنان ماهر در این پست کمک کنید.

تئوری
دروازه بان ها آنجا هستند تا ضربات را متوقف کنند – این هدف نهایی آنهاست. و در حالی که تعداد زیادی از بازیکنان ترجیح می دهند در انتهای دیگر زمین حضور داشته باشند، مهم است که بدانیم جلوگیری از گل به همان اندازه مهم است که گلزنی.

از سیوهای نوک انگشت گرفته تا شکل یک صلیب در یک جعبه شلوغ، دروازه بان شما می تواند تفاوت بزرگی در نتیجه بازی ایجاد کند. اما آنها فراتر از یک شوت گیر ساده هستند.

بهترین مدرسه فوتبال کرج

بازی مدرن فوتبال به دروازه بانانی نیاز دارد که:

با توپ در پای آنها راحت باشند
آنقدر شجاع باشید که توپ را دریافت کنید، حرکت کنید و تحت فشار پاس بدهید
زمین را اسکن کنید و بهترین گزینه های پاس را شناسایی کنید
مهارت ها و تکنیک های زمان بندی خوبی را برای توزیع دقیق توپ ایجاد کنید
بتواند توپ را به روش های مختلف توزیع کند
حس خوبی از موقعیت برای حرکت با بازی داشته باشید
مهارت های ارتباطی و تصمیم گیری عالی دارند.
واضح است که کارهای زیادی برای کار کردن وجود دارد.

 

تمرین برای توسعه مهارت های دروازه بانی در فوتبال:

در اینجا چند راه وجود دارد که می توانید به بازیکنان کمک کنید تا مهارت های دروازه بانی خود را توسعه دهند.

1. دروازه بان ها را برای تمرین برنامه ریزی کنید

این غیرمعمول نیست که دروازه بانان از تیم خود جدا شوند و در تمام جلسه با شوت هایی روبرو شوند. مطمئناً، این تمرینات تکراری زیادی را فراهم می کند، اما آیا این خلاقانه ترین راه برای توسعه مهارت های آنهاست؟

هنگام برنامه ریزی یک جلسه، خود را به چالش بکشید تا به نحوه مشارکت دروازه بان خود فکر کنید. این کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که آنها با بقیه اعضای تیم ارتباط برقرار می کنند و تجربیات مختلفی را به دست می آورند.

یک راه عالی برای گنجاندن دروازه بان خود تمرکز بر واقع گرایی است. مطمئن شوید که فعالیت های شما دارای رقیبان، جهت و هدف (یا راهی برای گلزنی) هستند. به عنوان مثال، یک بازی هدف را با دروازه بان خود به عنوان هدف تنظیم کنید. این به آنها فرصتی می دهد تا روی مهارت های حرکت پا، موقعیت یابی، ارتباط و توزیع کار کنند. در اصل، آنها را به بازی از پشت عادت می کند.

2. روی مهارت های همه کار کنید

از گذاشتن بازیکنان در موقعیت‌های مشخص خودداری کنید – به خصوص در گروه‌های سنی جوان‌تر. این به تیم شما کمک می کند تا طیف گسترده ای از مهارت ها را توسعه دهد و کشف کند که از چه چیزی بیشتر لذت می برد.

برای اینکه همه درگیر دروازه بانی شوند، سعی کنید از فعالیت هایی استفاده کنید که بازیکنان بتوانند از دستان خود استفاده کنند. بازی هدف ذکر شده در بالا را انتخاب کنید. اگر بازیکنان را برای پاس دادن با دست خود به چالش بکشید، آنها روی مهارت های پرتاب و گرفتن خود کار خواهند کرد.

اگر می‌خواهید بازیکنان را وادار کنید که سیو کنند، آنها را به صورت جفت قرار دهید و به هر دوی آنها یک گل برای دفاع بدهید. سپس با پرتاب یا شوت زدن توپ، آنها را به گلزنی دعوت کنید.

3. شیوه ها را برای تغییر بازده تنظیم کنید

قبل از تمرین، همیشه در نظر داشته باشید که می خواهید دروازه بانتان روی چه چیزی کار کند. سپس، جلسه خود را مطابقت دهید. این نمونه ها را در نظر بگیرید:

اگر می خواهید دفع توپ را بهبود ببخشید، اندازه زمین را کوچکتر کنید. یک منطقه متراکم تر، شانس شوت به سمت دروازه را افزایش می دهد، به این معنی که دروازه بان باید سیوهای بیشتری انجام دهد.
اگر می‌خواهید روی سانترها کار کنید، یک زمین وسیع ایجاد کنید، یک کانال در هر جناح قرار دهید و به تیم‌ها برای گلزنی از یک سانتر در محوطه جریمه پاداش دهید. این کار بازیکنان را تشویق می‌کند تا از بیرون به زمین برسند و به دروازه‌بان فرصت بیشتری می‌دهد تا روی زمان‌بندی، موقعیت‌یابی و مهارت‌های هندلینگ خود کار کنند.
به یاد داشته باشید: این نوع تصمیمات بر تجربه بازیکنان شما – و آموخته های آنها تأثیر می گذارد.

باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز، به عنوان بهترین مدرسه فوتبال کرج تلاش دارد تا همگام با تمرینات بهترین آکادمی های فوتبال دنیا جلو رفته و استعدادهای بهتری را به فوتبال ملی و باشگاهی ایران معرفی کند. شما نیز می توانید عضو باشگاه درفک البرز شده و در مسیر حرفه ای شدن قدم بردارید.

پاسخ دهید