مزایای استفاده از بازی های کوچک SSG در فوتبال

مزایای استفاده از بازی های کوچک در فوتبال
مشاوره مربیگری
توسط سعید رنجبر
بازیکنان جوان برای کمک به توسعه اولین لمس، کنترل، پاس دادن، شوت‌زنی و تصمیم‌گیری در داخل و خارج از توپ، به همان اندازه که می‌توانند به لمس نیاز دارند.

بازی‌های کوچک راهی فوق‌العاده برای ترغیب بازیکنان به همکاری با یکدیگر برای به ثمر رساندن گل‌های زیاد است و هر بازیکن سهم بزرگی برای بازی کردن دارد.

آنها ممکن است برای مربیگری نقش‌های پستی بازیکن ایده‌آل نباشند، اما بازیکنان را وادار می‌کنند تا با موقعیت‌های مربوط به مسابقه روبرو شوند، زیرا گروه‌هایی از بازیکنان باید کار کنند و یکدیگر را در تمام قسمت‌های زمین بپوشانند.

چیزی که بازیکنان بیشتر از بازی‌های کوچک یاد می‌گیرند، مهارت‌های فردی است، مانند بهبود اولین لمس خود، و همچنین نحوه تصمیم‌گیری در موقعیت‌های 2v1 و 1v1.

در مورد تعداد شگفت‌انگیز لمس‌هایی که بازیکنان در بازی‌های کوچک انجام می‌دهند، مطالب زیادی نوشته شده است، که برای تسلط آنها بر توپ مفید است، اما جنبه‌های دیگری از بازی‌های کوچک وجود دارد که می‌تواند به پیشرفت بازیکن کمک کند.

تماشای واکنش سریع بازیکنان هنگام بردن توپ و ازدحام به جلو می‌تواند بسیار لذت‌بخش باشد، و در نواحی میانی بار اضافی ایجاد می‌کند، به طوری که اگر مهاجم توپ را از دست داد و تیم به سرعت کار کرد، می‌تواند 4 نفر بر 3 به مصاف حریفان خود برود.

این یک مسیر کامل از امکانات را برای بازیکنان باز می کند تا ببینند چگونه می توانند به سرعت از بار اضافی قبل از بازگشت مهاجم برای کمک استفاده کنند.

“آنچه بازیکنان بیشتر یاد می گیرند مهارت های فردی و نحوه تصمیم گیری است…”

این بسیار شبیه به نحوه عملکرد خط میانی در بازی ها است، خواه 7v7، 9v9، یا 11v11. اگر تیم ها بتوانند به سرعت در مراحل انتقالی کار کنند یا به مناطق پشت سر حریفان خود پاس بدهند، می توانند از موقعیت های اضافه بار برای ایجاد فرصت های گلزنی زیادی استفاده کنند.

حرکت در حین انتقال نیز تعداد زیادی 1v1 ایجاد می کند، بنابراین فرصت فوق العاده ای برای مربیان وجود دارد که هنگام تصمیم گیری واکنش ها را در حمله و دفاع مشاهده کنند – دریبل یا پاس دادن، پرس یا تکل و غیره.

همچنین، در بازی مدرن – بازی فقط با یک مهاجم قوی که می‌تواند توسط چند وینگر حمایت شود یا به تنهایی بازی کند – بازی‌های کوچک برای تمرین بازی در موقعیت‌هایی که درست خارج از یک سوم نهایی است، عالی هستند. فضا را برای مهاجم ایجاد کند تا بتواند توپ را بگیرد و گلزنی کند.

زمانی که مهاجمان به تنهایی در جلو بازی می کنند، بیشتر اوقات با پشت به دروازه بازی می کنند. این هنری است که نیاز به تمرین فراوان دارد و بازی های کوچک می توانند به این امر کمک کنند.

در صفحه زیر یک بازی است که به سرعت واکنش بازیکنان به لحظات انتقال کمک می کند – از این در تمرین استفاده کنید و ببینید که چگونه واکنش بازیکنان خود در روزهای مسابقه سریعتر است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تاکتیک های فوتبال و کسب بینش از مربیان در بالاترین سطح، سایت های فوراستادی 4STUDY.IR و وبلاگ باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز را  مطالعه کنید.

باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز، به عنوان بهترین مدرسه فوتبال کرج تلاش دارد تا همگام با تمرینات بهترین آکادمی های فوتبال دنیا جلو رفته و استعدادهای بهتررا به فوتبال ملی و باشگاهی ایران معرفی کند. شما نیز می توانید عضو باشگاه درفک البرز شده و در مسیر حرفه ای شدن قدم بردارید.

پاسخ دهید